Pro nejspolehlivější a nejrychlejší doručení zboží, doporučujeme využít službu GLS. Pokud jste z Prahy, můžete také využít naší výdejny, která funguje bez omezení a je nejrychlejší.

Zacvičte s artrózou

Zacvičte s artrózou

Artróza vzniká opotřebováním a poškozením kloubové chrupavky. Většinou se objevuje u lidí nad 40 let. Často nás na tento problém upozorní až bolest při různých aktivitách nebo při velké zátěži. Příčiny nadměrného opotřebování jsou různé. Velký vliv na rozvoj artrózy má jednostranné přetěžování kloubů, vrozené vady, genetická dispozice, následky úrazů a samozřejmě také nadváha.

Úbytek chrupavky

Vlivem výše uvedených poškození chrupavky dochází v kloubech k zápalům a chrupavkové tkanivo odumírá. Buňky chrupavky se veli těžko obnovují, a proto proces jejich odbourávání stále pokračuje. Dochází k postižení kostního tkaniva, které se nachází pod chrupavkou, k úbytku přirozeného kloubového mazu, snížení jeho schopností tlumit nárazy a zvýšení tření. Následkem jsou silnější a vytrvalejší bolesti a snížená pohyblivost kloubů.
 

Jak zlepšit svůj stav?

Jednou z možností zvýšení množství a kvality kloubového mazu je injekční aplikace speciálního roztoku přímo do kloubu. Tento roztok doplní přirozené kloubové mazivo. Díky tomu dojde ke snížení tření kloubů a k tlumení nárazů. Pro optimální terapeutický efekt je však nutné léčbu doplnit pohybem postiženého kloubu. Tím dochází k intenzivnějšímu prokrvení, chrupavka lépe vstřebá výživovací látky a stimuluje se. Pomocí cviků, viz. níže, můžete i vy významně přispět k léčbě svojí artrózy.
 

Pravidla správného pohybu

 
Pohyb - Doporučuje se střídat mírné zatěžování a odlehčování chrupavky. Vyhýbejte se dlouhodobému stání a sezení.
 
Tělesná hmotnost - Hlídejte si svou tělesnou hmotnost!
 
Břemena - Vyhýbejte se nošení těžkých předmětů.
 
Odlehčení, uvolnění - Odlehčujte své klouby tak často, jak je to jen možné. Vyvarujte se chůze do schodů, používejte paličku. Vykonávejte cviky na odlehčení kolenního kloubu.
 
Svalstvo - Denně trénujte své svalstvo. Dopřejte si protažení svalů po dlouhodobějším sezení nebo při sportu.
 
Obuv - Dbejte na správný výběr obuvi s pružnou podrážkou. Nenoste vysoké a úzké podpatky.
 
Sport - Věnujte se jen sportům, které šetří vaše klouby.
 
Klouby - I při běžném pohybu dbejte na správné držení nohou tak, aby pánevní, kolenní kloub a kotník tvořili jednu rovinu.
 

Zdravotnické pomůcky

Konzervativní ortopedická léčba – Tato léčba se předpokládá tehdy, když změny nejsou vizuálně výrazné a pohyblivost kloubu není ještě omezená.
 
Formy terapie - Hodně chronických těžkostí dobře reaguje na použití léčebných stimulátorů, jako jsou léčebná anestézie, akupunktura, posilovací gymnastika, aplikace ultrazvuku, infiltrace (lokálním anestetikem, antirevmatikem, roztokem na doplnění kloubového mazu...), elektroterapie.
 
Vložky a bandáže - Vhodné vložky do bot mohou zlepšit zhoršené držení nohou do O nebo do X a tím zmírnit možné těžkosti. Užitečné je také nosit podpůrné bandáže (podkolenky), ne však za účelem znehybnit koleno, ale pro zpevnění nohy a aktivaci nervových receptorů v její pokožce a svalech. Podpůrné bandáže užívejte jen při chůzi a nebo při stání, nikdy ne v poloze ležící a sedící.
 
Palice, berle, ortézy - Ortézy se používají zřídka, jen při vážných deformacích a uvolnění kloubových mechanizmů. Pro odlehčení bolestivého kolenního kloubu se mohou používat palice nebo berle. Oporu noste na správné straně.
 
Operace - Váš odborný lékař určí, jestli a kdy má být zrealizovaný ortopedicko-chirurgický zákrok. Většinou se operace doporučují, když ztráta kvality života pacienta díky závažnému omezení pohyblivosti, velkým bolestem a rozsáhlým změnám kolenního kloubu překročí určitou hranici.
 

Pár doporučených cviků

Ke znovuobnovení rovnováhy svalů napomáhají následující cviky. Pro správnou funkci kloubů je důležité, aby na ně žádná skupina svalů nevyvíjela nadměrný tlak nebo tah.
Během cvičení dbejte na pravidelné dýchání. Cvičení nesmí vyvolávat bolest.
 
V sedě:
1 - Seďtě zpříma s nohama do pravého úhlu a zvedejte lýtko nahoru a dolů. Cca 7 vteřin vydržte a povolte.
2 - Lehce roznožte, nohy do pravého úhlu, špičkami chodidel hýbejte vpravo a vlevo po několika vteřinách.
 
V leže na zádech:
1 - Zvedněte obě nohy, bedra držte celou dobu na podložce, začněte simulovat jízdu na kole.
2 - Nohu přitáhněte směrem k břiše, přidržujte ji v podkolenní jamce a propínejte koleno vždy na pár vteřin. Druhou nohu mějte mírně pokrčenou.
3 - Podložte si nemocné koleno srolovaným ručníkem nebo polštářkem a tahejte špičku nohy směrem nahoru. Vydržte napnuté 7 vteřin, poté povolte.
 
Na boku:
1 - Horní nohu držte narovnanou, spodni pokrčte do pravého úhlu. Napněte horní nohu, špičkou dopředu, narovnejte koleno. Vydržte v této poloze vždy 7 vteřin, poté povolte.
 
V leže na břiše:
1 - Položte si malý polštářek pod stehna tak, aby koleno leželo volně a maximálně koleno ohněte, poté povolte.
2 - S polštářkem pod stehny narovnejte nohy, držte chodidla kolmo k zemi a vysunujte patu, poté povolte.
 
Ve stoje:
1 - Zdravou nohu položte na židli a držte ji v pravém úhlu. Stojící nohu napínejte a povolujte.
2 - Stoupněte si na stupínek, paty mějte volně a natahujte lýtka vždy po dobu 10ti vteřin.
3 - Postavte se chodidly mírně od sebe, stáněte sedací svaly a vytočte stehna směrem ven. Páteř držte v rovině. Vydržte v této poloze 7 vteřin a povolte.
 
Jízda na kole:
Dbejte na správné nastavení sedla a řídítek. Doporučuje se vyšší nastavení řídítek, aby byl trup vzpřímený. Sedlo nastavte tak, abyste nataženou nohou dosáhli na pedál bez obtíží.
 
 
Plavání:
Tip na správné plavání - Zvolte kraulové pohyby nohou. Pohyby nohou při stylu prsa nejsou vhodná.
 
Běh:
Dbejte na správný výběr obuvi – prodyšný materiál, odpružená podrážka, pevný tvar, zdravotní vložka. Vybírejte trasy s měkkým povrchem. Při nadváze kloubům běh škodí.
 
 

Léčebná opatření

Všeobecně platí, že čím dříve stádium artrózy podchytíte, tím lépší mohou být výsledky léčby. Pacient by měl snížit svou váhu, vyváženě se stravovat, věnovat se přiměřeně šetrným pohybovým aktivitám.
 

Další nejpoužívanější léčebné opatření

1 - Výživové doplňky a léky s obsahem glukozamin sulfátu a chondroitin sulfátu ve formě tablet.
2 - Elastovizkózní roztoky, které se aplikují přímo do kloubu.
3 - Nesteroidní antirevmatika a analgetika, které mají za cíl tlumit bolest a zápal. Nedoporučuje se dlouhodobé užívání.
4 - Injekční aplikace kortikoidů přímo do kloubů, kde tlumí zápal, ae účinek je pouze dočasný.
5 - Konečnýmm řešením u kompletně poškozených kloubů je chirurgická léčba, buď při zachování kloubních povrchů, nebo náhradou části kloubu a nebo celého kloubu.

S článkem souvisí tyto výrobky:

Kloubní výživa ARTENAL
7 účinných látek v silné koncentraci, které vám pomůžou ulevit při bolestech kloubů! ARTENAL pomáhá podpořit
529 Kč
Skladem - ihned posíláme
Starší články:
Rady pro krásně zdravé a větší rty
Zdravý život7.2.2012

Rady pro krásně zdravé a větší rty

Rty jsou spolu s očima nejvýraznějším bodem obličeje, který dokáže upoutat pozornost na první pohled. Pečlivě nalíčené rty mají tu moc upozadit drobné vady na kráse. Možná i to je důvod, proč jsou krásné a plné rty u žen velmi žádoucí. Na prvním místě by však vždy mělo být zdraví rtů až poté krása, která ze zdraví vyplývá.

Nákup kosmetiky přes internet. Na co si dát pozor?
Zdravý život2.2.2012

Nákup kosmetiky přes internet. Na co si dát pozor?

Nakupovat přes internet z pohodlí domova již není žádná novinka. Na internetu můžeme častokrát nakoupit levněji, rychleji a s možností výběru z širokého a pestrého sortimentu. Mnoho z nás využívá velké nákupní servery s nejrůznějším zboží, kde však kosmetiku většinou nemají. Nebojte se pořídit si krém či masku z malého internetového obchodu. Pokud máte otázky, zda je takové nakupování bezpečné a jak při koupi postupovat, poradíme Vám a ukážeme několik ověřených triků.

3 metody prodloužení řas, které fungují
Zdravý život17.1.2012

3 metody prodloužení řas, které fungují

Mít opravdu krásné a dlouhé řasy dnes může mít každá žena. Stačí si vybrat metodu, která bude nejvíce vyhovovat vašim požadavkům. Řasy snů můžete mít na jeden večer či celé roky, záleží pouze na vás.

Návod, jak pročistit svůj organismus a pleť po Vánočním hodování
Zdravý život4.1.2012

Návod, jak pročistit svůj organismus a pleť po Vánočním hodování

Díky hodování dostane zabrat během Vánočních svátků nejen vaše tělo, ale také pleť. Veškeré zbytečné cukry a tuky, které si dobrovolně dopřáváme ve velkých dávkách se mohou projevit také na pokožce např. v podobě akné. Pleť i tělo jsou unavené z neustálého přejídání.

Proč nakoupit u nás?
  • Doprava zdarma nad 1500 KčDoprava zdarma nad 1500 Kč
  • Netestováno na zvířatechNetestováno na zvířatech
  • 100 % zboží skladem100 % zboží skladem
  • Jsme výhradní distributorJsme výhradní distributor
  • Již 18 let na trhu18Již 18 let na trhu
  • Telefonní linka zdarma - 800 260 002Telefonní linka zdarma - 800 260 002
  • Vzorky zdarma k nákupům nad 1000 KčVzorky zdarma k nákupům nad 1000 Kč
  • Online poradna s reakcí do pár minutOnline poradna s reakcí do pár minut
  • Dárky k nákupu a pravidelné akceDárky k nákupu a pravidelné akce