Trpíte těmito „skrytými“ příznaky oslabené imunity?

Trpíte těmito „skrytými“ příznaky oslabené imunity?
Rubrika: Zdravý život 20.07.2020
tisk

Oslabená imunita se nemusí ihned projevit nemocí, naše tělo nám umí s dostatečným předstihem vyslat signály upozorňující na to, že s naší obranyschopností není něco v pořádku.

Přetrvávající zažívací potíže

Existují vědecké studie potvrzující přímou souvislost mezi silnou imunitou a přítomnosti určitých bakterií v zažívacím traktu. Zhruba 70 % - 80 % imunity člověka se nachází v trávicím traktu , tj. potíže s trávením, nadýmání či opakující se průjmy mohou být symptomy oslabené imunity!

Únava

Zejména v kombinaci se zažívacími potíži, únava je jedním z příznaků oslabeného imunitního sytému, v některých případech se dokonce může jednat o příznaky autoimunitního onemocnění. Únavu v kombinaci s dalšími příznaky uvedenými v tomto článku tak není radno podceňovat a určitě je žádoucí navštívit lékaře.

Pociťujete zvýšený stres

Vysoká úroveň stresu a imunitní systém spolu přímo souvisí. Naše tělo při stresu produkuje hormon kortizol, který oslabuje imunitní systém. Během stresových situací, naše tělo produkuje méně bílých krvinek a následně je více náchylné k nemocem.

Pokud jste tedy dlouhodobě ve stresu a zároveň pociťujete únavu, zažívací potíže či bolesti hlavy, je nejvyšší čas se zastavit a přehodnotit aktuální životní styl.

Rány se vám hojí déle a hůře

Pozorujete, že se vám rány na kůži hojí déle? Může to přímo souviset s tím, že oslabený imunitní systém není schopen dostatečně rychle a kvalitně regenerovat poškozené buňky.

Máte zvýšenou chuť k jídlu a přibíráte na váze

Tuk je pro tělo „jistota“ a obaluje se jím zpravidla v době zvýšeného stresu. Zároveň, tukové tkáně produkují látky, které tělu pomáhají potlačovat záněty. Na druhou stranu, obézní lidé mají tendenci k oslabenému imunitnímu systému.

Jak posílit imunitu?

 

Výše uvedené symptomy naznačují, jak imunitní systém posílit, způsoby jsou:

  • redukce váhy,
  • omezení stresových situací,
  • zdravá životospráva, včetně pitného režimu,
  • více pohybu,
  • doplnění látek či potravin, které pomáhají s potlačením zánětů, např. zázvor, zelený čaj, kurkuma, černý pepř, chilli papričky, vitamín C a dalších, a to prostřednictvím pestré stravy či doplňků stravy, např. Immunity by ANNA BRANDEJS, DETOX by ANNA BRANDEJS.
Konec článku