Nejdůležitější minerály pro vaše zdraví. Kde je vzít?

Nejdůležitější minerály pro vaše zdraví. Kde je vzít?
Rubrika: Zdravý život 17.10.2017
tisk

Přemýšleli jste někdy o tom, jak lidský organismus zvládne veškeré své důležité každodenní úkoly?

Do vysvětlování složitých mechanismů nechceme vstupovat, faktem nicméně zůstává, že pro to, aby fungoval, vyžaduje adekvátní výživu složenou mimo jiné z vitamínů a minerálů. Minerály si bohužel organismus nedokáže syntetizovat sám, je proto třeba mu je v dostatečném množství dodávat prostřednictvím stravy či doplňků stravy. Které minerály jsou pro optimální fungování organismu nezbytné? 

Vápník pro kosti a proti překyselení organismu

Dostatek vápníku potřebuje organismus pro zdraví a sílu kostí a zubů. Roli hraje také v přenosech nervových vzruchů, ovlivňuje i fungování svalů, včetně svalu srdečního. Vliv má na žlázy s vnitřní sekrecí a produkci hormonů.

Sám o sobě navíc reguluje krevní tlak a hladinu cholesterolu, čímž se ještě více podílí na zachování zdraví kardiovaskulární soustavy. Během těhotenství hraje významnou roli v produkci mateřského mléka.

  • Zdroje: mák, sezam, chia semínka, sýr a mléčné výrobky, mandle, tmavě zelená zelenina (špenát, kapusta) 

190 % doporučené denní dávky vápníku a k tomu téměř to samé procento hořčíku, plus sodík a draslík najdete v doplňku stravy proti překyselení organismu ANTI-ACID by Brandeis Clinic.

Akce: ANTI-ACID by Brandeis Clinic (Expirace 02 / 2020) Překyselení organismu je v naší populaci častým jevem a je považováno za klíčový faktor vzniku mnoha zdravotních obtíží. Doplněk stravy ANTI-ACID by Brandeis Clinic napomáhá zvyšovat zásoby zásaditých látek a vyvažovat tak zásaditokyselou rovnováhu v organismu.
Skladem
Cena: 250 Kč

Draslík pro sportovce 

Draslík má vliv na elektrickou aktivitu srdečního svalu a je tedy klíčovým prvek pro zachování ideálního srdečního rytmu. Organismus jej potřebuje k výstavbě bílkovin z aminokyselin, stejně tak k rozkladu sacharidů, zachování vyvážené hladiny pH v krvi, podporuje také správný růst a vývoj a jako nervové tonikum pozitivně ovlivňuje i senzorické vnímání. 

  • Zdroje: brambory, banány, vodní meloun, černé fazole, červená řepa

Sodík, kterého máme všichni dostatek

Ačkoliv může až příliš velké množství sodíku zvýšit riziko hypertenze, organismus sodík vyžaduje pro stimulaci nervů a fungování svalů, zachování vyvážené rovnováhy pH tekutin v tělesných buňkách a navíc navyšuje absorpci dalších důležitých živin včetně chlóru, aminokyselin a glukózy. Svoji roli hraje sodík také v trávení.

  • Zdroje: sodík je v podstatě ve všech průmyslově zpracovaných potravinách, přirozeně se ale nachází i v zelenině, mase či mořských plodech

Hořčík pro enzymatické reakce

Pro správné fungování organismus vyžaduje dostatek hořčíku, který ovlivňuje více než 300 biochemických reakcí. Působí na fungování svalů a nervů, napomáhá zachovat pravidelný srdeční rytmus, posiluje kosti a podporuje obranyschopnost. Udržuje zdravé ledviny, srdce i mozek.

Přečtěte si o důležitosti hořčíku nejen proti křečím:

Hořčík je důležitý pro zdraví srdce i celého organismu. Zkontrolujte si, zda ho nemáte nedostatek Hořčík je důležitý pro zdraví srdce i celého organismu. Zkontrolujte si, zda ho nemáte nedostatek Zvážíme-li, jaké důležité role hraje hořčík v lidském organismu, a navíc také fakt, že jeho nedostatek je jedním z nejběžnějších mezi nedostatky živin v populaci, nabízí se myšlenka, zda by nebylo vhodné pravidelně užívat doplněk stravy s jeho obsahem a také konzumovat potraviny, které jsou na hořčík přirozeně bohaté. Přečtěte si, proč je dostatečná hladina hořčíku pro organismus klíčová.

  • Zdroje: špenát, dýňová semínka, avokádo, luštěniny, mandle,tofu

Fosfor na energii

Fosfor hraje významnou roli ve vývoji silných a zdravých kostí a zubů, účastní se produkce bílkovin, které organismus nutně potřebuje, stejně jako regenerace a oprav buněk. Důležitý je také pro produkci energie.

  • Zdroje: dýňová semínka, tučné mořské ryby, para ořechy, hovězí a vepřové maso, luštěniny

Zinek pro zdraví pleti

Zinek má silnou antioxidační kapacitu, nezbytný je pro imunitu a hojení zranění. Důležitý je také pro správný sexuální vývoj a vývoj reprodukční soustavy. Napomáhá zachování zdravého zrakového ústrojí, vlasů, nehtů a pokožky a navíc podporuje fungování jater. Ovlivňuje metabolismus kyselin a zásad v organismu, vitamínů, sacharidů, syntézu bílkovin a metabolismus makroživin.

  • Zdroje: para ořechy, dýňová semínka, jehněčí a hovězí maso, luštěniny, špenát

Přečtěte si o důležitosti zinku a jeho vlivu na kvalitu vlasů a nehtů a zdraví pokožky:

Problémy kůže a nehtů: Hlavně chybějící zinek vaší pleti fakt škodí! Problémy kůže a nehtů: Hlavně chybějící zinek vaší pleti fakt škodí! Připravili jsme pro vás velký soupis problémů kůže a nehtů, které vás mohou postihnout v důsledku nedostatku důležitých živin. A vězte, že takřka ve všem "má prsty" nedostatek zinku. Kdo by to byl řekl, že?

Díky svému vlivu na stav pleti najdete zinek v dostatečném množství v doplňku stravy určeném pro krásnou, zdravou a mladistvou pleť BEAUTIFUL SKIN by Brandeis Clinic.

BEAUTIFUL SKIN by Brandeis Clinic (Expirace: 31.12. 2018) Chcete zdravou a hebkou pokožku? Trápí vás suchá kůže či její různá onemocnění? Možná vás to překvapí, ale mnoho problémů s pletí, stejně jako její předčasné stárnutí, bývá způsobeno špatnou výživou. BEAUTIFUL SKIN By Brandeis Clinic je originální doplněk stravy, který obsahuje 11 účinných látek pro krásnou a zdravou pleť.
Skladem
Cena: 290 Kč

Chlor pro trávení

Chlór typicky konzumujeme coby součást chloridu sodného, tedy stolní soli. Vyvažuje tělesné tekutiny a hraje zásadní roli v produkci trávicích šťáv v žaludku.

  • Zdroj: stolní sůl

Železo pro "zdravou" krev

Železo je nutné k produkci hemoglobinu a myoglobinu, bílkovin transportujících kyslík v těle. Tento krevní minerál, jak se mu občas přezdívá, vedle toho stimuluje aktivitu imunitního systému a má vliv na zdravý vývoj a růst tkání.

  • Zdroje: maso, tmavě zelená zelenina, tučné mořské ryby a plody moře, luštěniny, tofu, vejce

Mangan proti oxidačnímu stresu

Mangan zase reguluje hladinu krevního cukru, navyšuje vstřebávání vápníku a hraje roli i při produkci pojivové tkáně a kostí. Ve spojení s dalšími minerály má vliv na obranyschopnost. Důležitý je také během produkce pohlavních hormonů, účastní se procesu srážlivosti krve a jeho nedostatek může mít za následek zhoršení kvality vlasů, nehtů a zdraví kůže. Jako antioxidant chrání před  poškozením oxidativním stresem.

  • Zdroje: dýňová semínka, tofu, luštěniny, mořské ryby a plody moře, špenát, černý čaj

Mangan, chrom a další důležité vitamíny a minerály získáte každý den z doplňku stravy pro zachování zdraví organismu VIT-A-MIN by Brandeis Clinic.

VIT-A-MIN by Brandeis Clinic (expirace 15. 3. 2019) Obsahuje komplex 16 vitamínů, minerálů, které podpoří správné fungování celého organismu a vaše zdraví pro vyvážený energetický metabolismus. Expirace 15. 3. 2019
Skladem
Cena: 190 Kč

Chrom pro optimální krevní cukr

Chrom navyšuje aktivitu inzulínu, čímž se podílí na regulaci hladiny krevního cukru. Je důležitý pro optimální metabolismus makroživin.

  • Zdroje: mořští měkkýši, hrušky, para ořechy, brokolice, vepřové maso

Jód na štítnou žlázu

Jód ovlivňuje fungování hormonů štítné žlázy, které regulují „chování“ téměř každé buňky v těle. Vedle toho má vliv i na kvalitu nehtů a vlasů a zdraví kůže.

  • Zdroje: fortifikovaná stolní sůl, mléko, mořské řasy, mořské ryby a plody moře, švestky

Selen na imunitu

Stejně jako zinek je také selen silný antioxidant, který je nezbytný pro správné fungování imunitního systému a štítné žlázy. Buňky navíc chrání před oxidativním poškozením. Přispívá ke spermatogenezi, napomáhá zdraví vlasů a nehtů.

  • Zdroje: mořské ryby, para ořechy, vnitřnosti, maso, vejce, špenát
Konec článku