Známe vitamíny, které vás zbaví jarní únavy

Známe vitamíny, které vás zbaví jarní únavy
Rubrika: Zdravý život 22.04.2016
tisk

Jarní únava sice není medicínský termín, ale občas se s ní potýká každý z nás, zejména jedinci citlivější na vliv počasí. Projevuje se celkovým úbytkem energie, konstantní únavou, sníženou koncentrací a zvýšenou potřebou spánku.

Může vést k podrážděnosti, apatii nebo dokonce depresím, což se může negativně odrazit i na vašem pracovním nasazení. Jarní únava vás sice nezažene do postele, ale má negativní vliv na kvalitu života a navíc oslabuje obranyschopnost. Organismus je pak náchylnější zejména k respiračním infekcím.

Z jarní únavy viníme hlavně monotónní zimní stravu a nedostatek důležitých vitamínů a dalších živin. Například nedostatek vitamínu C způsobuje snížené využívání kyslíku v buňkách a tkáních, což má za následek únavu, a oslabuje imunitu. Dobrá zpráva ovšem je, že proti jarní únavě můžeme snadno zakročit, a to kombinací správné stravy, dostatečným příjmem tekutin, fyzickou aktivitou a pobytem na čerstvém vzduchu. Pohodlným a účinným pomocníkem jsou i doplňky stravy, které vám dodají potřebné dávky živin.

Dopadla na vás únava a bez energie nemáte síle ani vstát z postele? Získáte ji díky potravinovému doplňku LIFE ENERGY by Brandeis Clinic.

LIFE ENERGY by Brandeis Clinic (Expirace: 31.12. 2018) LIFE ENERGY by Brandeis Clinic (Expirace: 31.12. 2018) Koncentrovaný komplex 6 rostlinných extraktů a 8 vitamínů, pomáhá odstranit únavu a zvýšit jak psychickou, tak tělesnou vitalitu. Bez cukru a umělých sladidel.

Vitamíny a minerály, co vám dodají energii

Vitamín C

Prvním krokem, jak odstranit únavu, by mělo být zvýšení příjmu vitamínu C. Vitamín C se v organismu podílí na řadě procesů a působí antioxidačně. Stejně tak zkracuje dobu léčby nachlazení. Denní suplementace vitamínem C zlepšuje schopnost imunitního systému bojovat proti bakteriím a virům, s nimiž organismus přichází do kontaktu.

Mezi další benefity plynoucí z konzumace vitamínu C je snížení bolestivosti svalů po náročných fyzických výkonech, právě díky lepšímu okysličení.

[produkt 546]

B-Komplex

Adekvátní příjem vitamínů ze skupiny B, které najdeme v mase, rybách, obilovinách, luštěninách či pšeničných klíčcích, může pomoci překonat únavu i melancholické nálady, které se s jarní únavou často pojí. Kromě pozitivního vlivu vitamínů ze skupiny B na náladu hrají roli také při uvolňování energie z jídla (účastní se přeměny cukrů a tuků na energii), podílí se na správném fungování nervového systému a podporují buněčný vývoj a růst krevních cév.

Vitamín B12

Vitamín B12 je ve vodě rozpustný vitamín, který má výrazný vliv na fungování mozku a nervové soustavy. Při denní suplementaci zvyšuje vitamín B12 energii i výdrž již během prvních dvou a až tří týdnů od zahájení konzumace.

Kyselina listová

Nedostatek kyseliny listové (známá také jako folát či vitamín B9) způsobuje zmatení, depresi a snížené fungování mozku. To často provází duševní únava a pomalý reakční čas. Proto je lepší mít kyseliny listové dostatek! Zaručí vám ho doplněk stravy YOUNG 4 EVER by Brandeis Clinic.

YOUNG 4 EVER by Brandeis Clinic (Expirace 30. 6. 2019) YOUNG 4 EVER by Brandeis Clinic (Expirace 30. 6. 2019) Obsahuje 9 látek s antioxidačním účinkem, které přispívají k zpomalení stárnutí buněk, tkání i celého organismu. (Expirace 30. 6. 2019)

Vitamín A

Vitamín A se podílí na několika důležitých mechanismech v našem organismu, od zajištění ostrého zraku po udržování dostatečné energie. Napomáhá totiž při produkci červených krvinek, které jsou zodpovědné za transport kyslíku a dalších živin do tkání. A jak už víme, okysličení tkání je pro zachování energie klíčové.

Dva minerály

Mezi minerály, jejichž příjem je na jaře z důvodu vyčerpání, únavy a stresu klíčový, patří horčík a železo. Jejich nedostatek se projevuje právě únavou, letargií a náchylností k rozvoji různých infekcí, navíc dochází ke zpomalení myšlenkových procesů.

Proti únavě využijte doplňky stravy

Ani sebelepší úpravou jídelníčku není nicméně vždy možné zvýšenou potřebu živin během přechodu mezi zimou a jarem pokrýt. Především u lidí s nedostatečnou výživou jako bývají senioři či chroničtí pacienti, nebo u lidí vystavených stresu (byznysmeni, studenti) je spotřeba živin v těchto přechodových obdobích ještě vyšší.

Jaro je také období, kdy potřebuje podporu náš imunitní systém. Efektivní způsob, jak proti jarní únavě bojovat, je sáhnout po vyváženém doplňku stravy s obsahem vitamínů a minerálů. Vyberte si produkty s obsahem vitamínů A, C, E a vitamínů ze skupiny B, a také hořčíku, železa, selenu a zinku.

Konec článku