Víte, jak poznáte správně fungující imunitní systém? A víte také, jak jej podpořit?

Víte, jak poznáte správně fungující imunitní systém? A víte také, jak jej podpořit?
Rubrika: Zdravý život 16.05.2016
tisk

Funkční obranyschopnost je základem našeho přežití. Přečtěte si, jaké vitamíny a minerály vám nesmí chybět!

Podporovat obranyschopnost organismu je důležité v každém ročním období. Zejména ale teď, kdy teplota vylézá až na 26 stupňů a vzápětí spadne na 12 stupňů, což ještě doprovází takřka přívalové deště nebo dokonce kroupy!

A právě strava je nejúčinnější způsob, jak imunitnímu systému pomoci. Nejen, že dokáže v krátkodobém horizontu organismus podpořit v boji proti nemocem, ale napomáhá mu i zdravě stárnout.

Imunitní systém chrání organismus před viry, bakteriemi a parazity. Stejně tak ovlivňuje i to, kdy se zdravé buňky stávají nezdravými a snaží se organismus před negativním vlivem nakažených buněk chránit.

Oslabený imunitní systém nemůže dobře fungovat, a právě proto je důležité jej zachovávat zdravý. Ale pozor, síla a zdraví imunitního systému se neprojevuje ani tak moc tím, že dokáže organismus ochránit před nemocí, ale spíše že podpoří jeho rychlé vyléčení a zotavení z nemoci a že nemoc má hladký průběh. Onemocnění se zkrátka mnohdy nevyhneme, ale je na našem imunitním systému, na jak dlouho a jak moc nás zatíží.

Konzumace jídel, která jsou nabitá následujícími živinami a která podporují správné fungování imunitního systému, je prvním a možná nejdůležitějším krokem k nastartování obranyschopnosti.

[produkt 546]

Vitamín A

Napomáhá a podporuje zdravý rozvoj imunitních buněk.

  • Zdroje: játra, sladké brambory konzumované se slupkou, mrkev

B-komplex

Vitamíny ze skupiny B jsou klíčové pro vznik energie v organismu, stejně jako pro odolnost vůči stresu a pro vitalitu, které jdou s obranyschopností ruku v ruce.

  • Zdroje: celozrnné potraviny, dýně, papriky, brokolice, kapusta, rajčata, česnek, tuňák, losos

Vitamín C

Zdravé dásně a rychle hojení ran jsou jen některé z benefitů konzumace vitamínu C. Ten ovlivňuje širokou škálu imunitních funkcí, protože podporuje fungování a aktivitu bílých krvinek a zvyšuje hladinu interferonu, hladiny a aktivity protilátek a sekreci thymových hormonů (tj. brzlíkových), které jsou se zdravým imunitním systémem těsně spjaté.

  • Zdroje: každé ovoce i zelenina obsahují vitamín C! Nejvíce však citrusy a papriky

Vitamín D

Vitamín D se váže na buněčné receptory v celém organismu a způsobuje změny v buněčném fungování. Navíc tělu umožňuje absorbovat vápník.

  • Zdroj: sluneční záření, losos, tuňák, rybí olej, vaječné žloutky

Vitamín E

Tento antioxidant hraje důležitou roli v ochraně brzlíku, který produkuje a umožňuje dozrávání T-lymfocytů, buněk bojujících proti různým typům onemocnění. Kromě toho udržuje bílé krvinky v bezpečí před poškozením. Vitamín E je obzvlášť užitečný v momentech, kdy je imunitní systém vystaven oxidativnímu stresu a chronickým virovým infekcím.

  • Zdroje: ořechy a semena a oleje z nich

Zinek

Pro správné fungování imunitního systému (i zdravou pleť, jak jsme psali v Magazínu krásy nedávno) je tento minerál základ. Pomáhá rozvoji a zachování obranyschopnosti.

  • Zdroje: ústřice, drůbež, červené maso, fazole, celozrnné produkty, ořechy

Problémy kůže a nehtů: Hlavně chybějící zinek vaší pleti fakt škodí! Problémy kůže a nehtů: Hlavně chybějící zinek vaší pleti fakt škodí! Připravili jsme pro vás velký soupis problémů kůže a nehtů, které vás mohou postihnout v důsledku nedostatku důležitých živin. A vězte, že takřka ve všem "má prsty" nedostatek zinku. Kdo by to byl řekl, že?

Měli byste zvážit konzumaci potravinových doplňků?

Potravinové doplňky nemohou v žádném případě nahrazovat zdravou stravu, nicméně mohou být užitečným nástrojem, jak do stravy potřebné živiny doplnit. Zejména pro lidi s oslabeným imunitním systémem nebo u těch, kteří z potravy kýžené množství látek nemohou přijmout, jsou doplňky stravy více než vhodné.

Pokud se ovšem domníváte, že veškeré důležité živiny získáte ze stravy, protože jíte rozmanitě a zakládáte si na konzumaci ovoce a zeleniny, pozor. Ani ovoce a zelenina dnes mnohdy nemají šanci poskytnout organismu dostatečný objem živin. Je to dáno používáním průmyslových hnojiv a dalších chemikálii v zemědělství, stejně tak jako přetěžováním zemědělské půdy.

Ten, kdo chce mít jistotu, že svému organismu dodává potřebné živiny, by se proto měl kromě zdravé stravy zaměřit i na alternativní zdroje těchto živin, kterými jsou doplňky stravy. Prohlédněte si třeba komplexní řadu doplňků stravy By Brandeis Clinic.

YOUNG 4 EVER by Brandeis Clinic (Expirace 30. 6. 2019) YOUNG 4 EVER by Brandeis Clinic (Expirace 30. 6. 2019) Obsahuje 9 látek s antioxidačním účinkem, které přispívají k zpomalení stárnutí buněk, tkání i celého organismu. (Expirace 30. 6. 2019)

Konec článku