Probuďte se mladší! 5 pravidel jak se vyspat do krásy.

Probuďte se mladší!  5 pravidel jak se vyspat do krásy.
Rubrika: Zdravý život 22.01.2014
tisk

Během dne na naši pleť působí mnoho nežádoucích vlivů jako vítr, déšť, sluneční záření, suchý vzduch atd. Naše tělo se s těmito vlivy vypořádává nejúčinněji právě v noci. To se energie, která je přes den soustřděná na tělesnou a psychickou aktivitu, zabývá převážně buněčnou obnovou. Je to tím, že nám klesá metabolismus, snižuje se teplota a zpomaluje se látková výměna.

Tělo má tak v noci dostatek energie na obnovu kožních, krevních a mozkových buněk.
A to až o 300% více než přes den!
 
Vrchol buněčné obnovy je přibližně kolem jedné hodiny v noci, kdy hypofýza vylučuje růstový hormon nezbytný pro obnovu buněk. Pokud tedy spíme málo, nekvalitně, nebo dospáváme přes den, pak nedostatek spánku neobnoví buňky kůže dokonale a naše pleť je ráno zašedlá a povadlá.
 

Jaká pravidla bychom měli dodržovat, abychom se vyspali do růžova?

Před uložením ke spánku si v ložnici dostatečně vyvětrejte!
Pro kvalitní spánek potřebujete dostatek čerstvého vzduchu. Ve spánku upadáme do různých fází spaní, kdy se naše dýchání prohlubuje a zpomaluje. Pokud nebudete mít dostatek kyslíku, nevyspíte se dobře. 

V ložnici si snižte teplotu!
V noci nám klesá teplota mozku i těla. Proto se lidé na noc přikrývají. Pokud máte v ložnici vysokou teplotu, budete se budit kvůli přílišnému pocení, což kvalitě vašeho spánku nepřidá. 

Minimalizujte světlo a hluk!
Pokud můžete, vypněte všechny přístroje, zatáhněte závěsy či žaluzie, abyste docílili, co největší tmy. Se soumrakem totiž tělo začíná produkovat hormon melatonin, jehož produkce probíhá v noci ve tmě a končí ranním rozbřeskem. Melatonin je znám jako hormon spánku. Pokud ho budete produkovat málo, hůř se vyspíte a vaše tělo se méně zregeneruje pro další den. 

Zklidněte svou mysl!
Aby se vám dobře usínalo a nezdály se těžké sny, nečttěte před spaním horory, nedívejte se na kriminálky v televizi a pod. V určitých fázích spánku naše mysl řeší problémy z předchozího dne a další různé starosti. Nezaměstnávejte tedy mozek řešením kriminálních případů a strašidelných scén. Ne nadarmo se říká „Ráno moudřejší večera“.

Hydratovaná peť

Abyste se vyspali do krásy, podpořte svou buněčnou obnovu nočními hydratačními krémy od Medik8 nebo Dermaheal. Můžete vybírat ze škály přípravků dle věku či problému, který chcete řešit. Péči můžete doplnit také očními krémy a séry. Například oční sérum Jalusint, pracuje na základě transportu kyseliny hyaluronové do spodní části pokožky, kde účinně pokožku omladí.

A pokaždé se před spaním odličte! 
V noci při buněčné obnově dochází k vyšší propustnosti kožní bariéry. Otevírají se póry a pleť ztrácí vlhkost. Proto je to ideální část dne, kdy můžeme naši pleť napumpovat vitamíny a regeneračními látkami a musíme jí dodat dostatečnou hydrataci! 

Konec článku