Přečtěte si návod, jak prodloužit řasy. Tím, co jíte

Přečtěte si návod, jak prodloužit řasy. Tím, co jíte
Rubrika: Zdravý život 17.08.2017
tisk

Husté, dlouhé řasy nemá od přírody bohužel každý. Nejčastěji se proto uchylujeme k řasenkám či umělým „brvám“ jako k jedinému způsobu, jak jim přidat na objemu a prodloužit řasy. Existují přitom mnohem sofistikovanější řešení, jak řasy zkrášlit - správnou výživou.

Tak jako jsou živiny důležité pro celý organismus a jeho zdraví, významnou roli hraje výživa i ve vzhledu a kondici řas.

Co by tedy nemělo ve vašem stravování chybět?

Bílkoviny

Tyto stavební kameny celého organismu tvoří asi polovinu suché váhy buněk. Vlasy, stejně jako ochlupení a řasy jsou tvořeny především bílkovinami, u řas se jedná konkrétně o keratin. Právě proto je pro jejich krásu klíčový příjem kvalitních bílkovin. Bílkoviny se dělí na dva typy, komplexní a neplnohodnotné. Komplexní obsahují veškeré důležité aminokyseliny v adekvátním množství. Získáte je z libového masa, ryb, vajec, mléka a sýrů. Nebo zkombinujte několik zdrojů neplnohodnotných bílkovin, abyste mohli těžit z celého spektra aminokyselin – ideální kombinace jsou luštěniny a rýže nebo kukuřice a luštěniny.

Železo

Železo je klíčové pro správný energetický metabolismus, posiluje ale i řasy, snižuje riziko jejich lámání a poškození. Díky tomu budou vaše řasy husté. Stimuluje také jejich růst.

Tento minerál se navíc ukládá ve vlasových váčcích. Je-li ho v organismu nedostatek, tyto zásoby se vyčerpávají a vlasové váčky tím trpí. Výsledkem je oslabení vlasů či řas, které v důsledku toho mohou i vypadnout.

Pro dostatek železa si pravidelně dopřávejte hovězí a kuřecí maso, zejména játra jsou na železo velmi bohatá, tučné mořské ryby, vedle toho pak luštěniny, tofu.

Biotin

Biotinu se říká i vitamín H, a toto označení nezískal jen tak náhodou, ale pramení z německého slova „Haar“, tedy vlasy. Je tím pádem jasné, na co má biotin největší vliv. Je součástí vitamínů ze skupiny B. Ty se obvykle nachází v produktech vlasové péče, protože vlasy posilují.

Vitamín H napomáhá udržovat zdravé nehty i vlasy, stejně jako řasy, které jsou díky němu hustší a delší. Zlepšuje navíc absorpci aminokyselin a sacharidů, které kvalitu řas ještě více podporují. Naopak jeho nedostatek bývá spojován s lámavými a roztřepenými vlasy. A platí to samozřejmě i pro řasy.

Podporuje růst buněk a jejich metabolismus, díky tomu podporuje růst řas a působí proti jejich lámání a třepení. V případě jeho nedostatku může dojít až k vypadání řas.

Biotin najdete zejména v játrech, vejcích a celkově vnitřnostech.

Všechny důležité vitamíny a minerály získáte z komplexního doplňku stravy VIT-A-MIN by Brandeis Clinic!

VIT-A-MIN by Brandeis Clinic (expirace 15. 3. 2019) VIT-A-MIN by Brandeis Clinic (expirace 15. 3. 2019) Obsahuje komplex 16 vitamínů, minerálů, které podpoří správné fungování celého organismu a vaše zdraví pro vyvážený energetický metabolismus. Expirace 15. 3. 2019

Kyselina listová

Dostatek kyseliny listové v organismu posiluje vlasové váčky a snižuje riziko lámání a řídnutí řas. Je zodpovědná i za zbarvení řasy pigmentem melaninem.

Kyselinu listovou získáte ze zelené zeleniny, květku, brokolice, zelí, ale i okurek, rajčat a další zeleniny.

Další vitamíny ze skupiny B

B-komplex čili vitamíny ze skupiny B je široká rodina vitamínů klíčová pro zdraví celého organismu. Co se týče řas, „prim“ hraje vitamín B6 (pyridoxin), který se účastní růstu řas a redukuje jejich vypadávání. Ovlivňuje také metabolismus keratinu, bílkoviny, díky níž mají naše vlasy, řasy a ochlupení svůj typický vzhled. Podporuje správnou hydrataci řas a redukuje jejich třepení.

Když jsou řasy třepivé a suché, nemohou dorůst do žádoucí délky, protože se dříve roztřepí, vypadnou či se zlámou. Pyridoxin působí i proti řídnutí řas a napomáhá produkci melaninu, který díky své tmavé barvě řasy zvýrazňuje, zlepšuje jejich vzhled a přidává jim na objemu.

Vitamín B3 neboli niacin stimuluje růst řas, preventivně působí proti jejich lámavosti a suchosti, zlepšuje zásobením vlasových folikul krví a snižuje riziko jejich vypadávání.

Kyselina pantotenová čili vitamín B5 posiluje vlasové váčky, a díky tomu udržuje řasy zdravé a pevné.

Protože kvalita a hustota řas úzce souvisí i s kvalitou a zdravím vlasů,  zlepšit vzhled řas vám pomůže i doplněk stravy pro hustotu a krásu vlasů BEAUTIFUL HAIR by Brandeis Clinic.

BEAUTIFUL HAIR by Brandeis Clinic BEAUTIFUL HAIR by Brandeis Clinic Padají vám vlasy nebo se vám vaše kštice zdá unavená a jakoby bez života? Na vině může být nedostatek některých vitamínů a minerálů. Vyzkoušejte unikátní doplněk BEAUTIFUL HAIR By Brandeis Clinic.

Vápník

Vápník napomáhá růstu řas, posiluje je a chrání před lámáním. Získáte jej třeba z máku nebo mléčných produktů.

Vitamín C

Vitamín C zdaleka není jenom skvělý spojenec v boji s chřipkou a vráskami, důležitý je i pro řasy. Chrání je totiž před infekcemi, které by mohly zpomalovat jejich růst. Hydratuje je, podporuje jejich hojení, stimuluje regeneraci vlasových váčků, snižuje záněty i riziko lámání řas.

Vitamín E

Vitamín E podporuje zásobení vlasových folikul krví a kyslíkem, čímž podporuje růst vlasů a řas. Zamezuje jejich lámavosti a vysychání. Podporuje regeneraci a hojení poškozených vlasových váčků a snižuje riziko vypadávání řas.

Konec článku