Nejdůležitější minerály pro vaše zdraví. Kde je vzít?

Nejdůležitější minerály pro vaše zdraví. Kde je vzít?
Rubrika: Zdravý život 17.10.2017
tisk

Přemýšleli jste někdy o tom, jak lidský organismus zvládne veškeré své důležité každodenní úkoly?

Do vysvětlování složitých mechanismů nechceme vstupovat, faktem nicméně zůstává, že pro to, aby fungoval, vyžaduje adekvátní výživu složenou mimo jiné z vitamínů a minerálů. Minerály si bohužel organismus nedokáže syntetizovat sám, je proto třeba mu je v dostatečném množství dodávat prostřednictvím stravy či doplňků stravy. Které minerály jsou pro optimální fungování organismu nezbytné? 

Vápník pro kosti a proti překyselení organismu

Dostatek vápníku potřebuje organismus pro zdraví a sílu kostí a zubů. Roli hraje také v přenosech nervových vzruchů, ovlivňuje i fungování svalů, včetně svalu srdečního. Vliv má na žlázy s vnitřní sekrecí a produkci hormonů.

Sám o sobě navíc reguluje krevní tlak a hladinu cholesterolu, čímž se ještě více podílí na zachování zdraví kardiovaskulární soustavy. Během těhotenství hraje významnou roli v produkci mateřského mléka.

  • Zdroje: mák, sezam, chia semínka, sýr a mléčné výrobky, mandle, tmavě zelená zelenina (špenát, kapusta) 

190 % doporučené denní dávky vápníku a k tomu téměř to samé procento hořčíku, plus sodík a draslík najdete v doplňku stravy proti překyselení organismu ANTI-ACID by Brandeis Clinic.

Akce: ANTI-ACID by Brandeis Clinic (Expirace 02 / 2020) Akce: ANTI-ACID by Brandeis Clinic (Expirace 02 / 2020) Překyselení organismu je v naší populaci častým jevem a je považováno za klíčový faktor vzniku mnoha zdravotních obtíží. Doplněk stravy ANTI-ACID by Brandeis Clinic napomáhá zvyšovat zásoby zásaditých látek a vyvažovat tak zásaditokyselou rovnováhu v organismu.

Draslík pro sportovce 

Draslík má vliv na elektrickou aktivitu srdečního svalu a je tedy klíčovým prvek pro zachování ideálního srdečního rytmu. Organismus jej potřebuje k výstavbě bílkovin z aminokyselin, stejně tak k rozkladu sacharidů, zachování vyvážené hladiny pH v krvi, podporuje také správný růst a vývoj a jako nervové tonikum pozitivně ovlivňuje i senzorické vnímání. 

  • Zdroje: brambory, banány, vodní meloun, černé fazole, červená řepa

Sodík, kterého máme všichni dostatek

Ačkoliv může až příliš velké množství sodíku zvýšit riziko hypertenze, organismus sodík vyžaduje pro stimulaci nervů a fungování svalů, zachování vyvážené rovnováhy pH tekutin v tělesných buňkách a navíc navyšuje absorpci dalších důležitých živin včetně chlóru, aminokyselin a glukózy. Svoji roli hraje sodík také v trávení.

  • Zdroje: sodík je v podstatě ve všech průmyslově zpracovaných potravinách, přirozeně se ale nachází i v zelenině, mase či mořských plodech

Hořčík pro enzymatické reakce

Pro správné fungování organismus vyžaduje dostatek hořčíku, který ovlivňuje více než 300 biochemických reakcí. Působí na fungování svalů a nervů, napomáhá zachovat pravidelný srdeční rytmus, posiluje kosti a podporuje obranyschopnost. Udržuje zdravé ledviny, srdce i mozek.

Přečtěte si o důležitosti hořčíku nejen proti křečím:

Hořčík je důležitý pro zdraví srdce i celého organismu. Zkontrolujte si, zda ho nemáte nedostatek Hořčík je důležitý pro zdraví srdce i celého organismu. Zkontrolujte si, zda ho nemáte nedostatek Zvážíme-li, jaké důležité role hraje hořčík v lidském organismu, a navíc také fakt, že jeho nedostatek je jedním z nejběžnějších mezi nedostatky živin v populaci, nabízí se myšlenka, zda by nebylo vhodné pravidelně užívat doplněk stravy s jeho obsahem a také konzumovat potraviny, které jsou na hořčík přirozeně bohaté. Přečtěte si, proč je dostatečná hladina hořčíku pro organismus klíčová.

  • Zdroje: špenát, dýňová semínka, avokádo, luštěniny, mandle,tofu

Fosfor na energii

Fosfor hraje významnou roli ve vývoji silných a zdravých kostí a zubů, účastní se produkce bílkovin, které organismus nutně potřebuje, stejně jako regenerace a oprav buněk. Důležitý je také pro produkci energie.

  • Zdroje: dýňová semínka, tučné mořské ryby, para ořechy, hovězí a vepřové maso, luštěniny

Zinek pro zdraví pleti

Zinek má silnou antioxidační kapacitu, nezbytný je pro imunitu a hojení zranění. Důležitý je také pro správný sexuální vývoj a vývoj reprodukční soustavy. Napomáhá zachování zdravého zrakového ústrojí, vlasů, nehtů a pokožky a navíc podporuje fungování jater. Ovlivňuje metabolismus kyselin a zásad v organismu, vitamínů, sacharidů, syntézu bílkovin a metabolismus makroživin.

  • Zdroje: para ořechy, dýňová semínka, jehněčí a hovězí maso, luštěniny, špenát

Přečtěte si o důležitosti zinku a jeho vlivu na kvalitu vlasů a nehtů a zdraví pokožky:

Problémy kůže a nehtů: Hlavně chybějící zinek vaší pleti fakt škodí! Problémy kůže a nehtů: Hlavně chybějící zinek vaší pleti fakt škodí! Připravili jsme pro vás velký soupis problémů kůže a nehtů, které vás mohou postihnout v důsledku nedostatku důležitých živin. A vězte, že takřka ve všem "má prsty" nedostatek zinku. Kdo by to byl řekl, že?

Díky svému vlivu na stav pleti najdete zinek v dostatečném množství v doplňku stravy určeném pro krásnou, zdravou a mladistvou pleť BEAUTIFUL SKIN by Brandeis Clinic.

BEAUTIFUL SKIN by Brandeis Clinic (Expirace: 31.12. 2018) BEAUTIFUL SKIN by Brandeis Clinic (Expirace: 31.12. 2018) Chcete zdravou a hebkou pokožku? Trápí vás suchá kůže či její různá onemocnění? Možná vás to překvapí, ale mnoho problémů s pletí, stejně jako její předčasné stárnutí, bývá způsobeno špatnou výživou. BEAUTIFUL SKIN By Brandeis Clinic je originální doplněk stravy, který obsahuje 11 účinných látek pro krásnou a zdravou pleť.

Chlor pro trávení

Chlór typicky konzumujeme coby součást chloridu sodného, tedy stolní soli. Vyvažuje tělesné tekutiny a hraje zásadní roli v produkci trávicích šťáv v žaludku.

  • Zdroj: stolní sůl

Železo pro "zdravou" krev

Železo je nutné k produkci hemoglobinu a myoglobinu, bílkovin transportujících kyslík v těle. Tento krevní minerál, jak se mu občas přezdívá, vedle toho stimuluje aktivitu imunitního systému a má vliv na zdravý vývoj a růst tkání.

  • Zdroje: maso, tmavě zelená zelenina, tučné mořské ryby a plody moře, luštěniny, tofu, vejce

Mangan proti oxidačnímu stresu

Mangan zase reguluje hladinu krevního cukru, navyšuje vstřebávání vápníku a hraje roli i při produkci pojivové tkáně a kostí. Ve spojení s dalšími minerály má vliv na obranyschopnost. Důležitý je také během produkce pohlavních hormonů, účastní se procesu srážlivosti krve a jeho nedostatek může mít za následek zhoršení kvality vlasů, nehtů a zdraví kůže. Jako antioxidant chrání před  poškozením oxidativním stresem.

  • Zdroje: dýňová semínka, tofu, luštěniny, mořské ryby a plody moře, špenát, černý čaj

Mangan, chrom a další důležité vitamíny a minerály získáte každý den z doplňku stravy pro zachování zdraví organismu VIT-A-MIN by Brandeis Clinic.

VIT-A-MIN by Brandeis Clinic (expirace 15. 3. 2019) VIT-A-MIN by Brandeis Clinic (expirace 15. 3. 2019) Obsahuje komplex 16 vitamínů, minerálů, které podpoří správné fungování celého organismu a vaše zdraví pro vyvážený energetický metabolismus. Expirace 15. 3. 2019

Chrom pro optimální krevní cukr

Chrom navyšuje aktivitu inzulínu, čímž se podílí na regulaci hladiny krevního cukru. Je důležitý pro optimální metabolismus makroživin.

  • Zdroje: mořští měkkýši, hrušky, para ořechy, brokolice, vepřové maso

Jód na štítnou žlázu

Jód ovlivňuje fungování hormonů štítné žlázy, které regulují „chování“ téměř každé buňky v těle. Vedle toho má vliv i na kvalitu nehtů a vlasů a zdraví kůže.

  • Zdroje: fortifikovaná stolní sůl, mléko, mořské řasy, mořské ryby a plody moře, švestky

Selen na imunitu

Stejně jako zinek je také selen silný antioxidant, který je nezbytný pro správné fungování imunitního systému a štítné žlázy. Buňky navíc chrání před oxidativním poškozením. Přispívá ke spermatogenezi, napomáhá zdraví vlasů a nehtů.

  • Zdroje: mořské ryby, para ořechy, vnitřnosti, maso, vejce, špenát
Konec článku