11 tipů na bezpečné opalování, co se vám budou tohle léto hodit

11 tipů na bezpečné opalování, co se vám budou tohle léto hodit
Rubrika: Zdravý život 29.06.2015
tisk

I když přiznáváme, že první tip není zrovna dvakrát dobrá zpráva. Hned na úvod je totiž potřeba zdůraznit, že žádná 100% ochrana proti slunečním paprskům neexistuje. Bohužel...

Nicméně, samozřejmě existují možnosti, jak se před sluncem efektivně chránit. Následujte naše snadné tipy a vaše opalování bude bezpečnější, než kdy předtím. Jdeme na výčet!

2. Krém s ochranným faktorem aplikujte, když jste nahatí. No vážně, i pod plavky, i pod oblečení. A po aplikaci přípravku vyčkejte dostatečnou dobu (ideálně dvacet minut), aby se mohl vstřebat a neotřeli jste ho do toho, co si na sebe vezmete. Navíc takhle minimalizujete riziko, že se spálíte kolem míst, kde končí plavky. Jojo, tím máme na mysli kyčle, boky a takovou tu část zad u zapínání vrchního dílu od plavek. Kdo na sobě měl někdy dvoudílné plavky, určitě ví, co máme na mysli. Au!

3. Když už jsme zmínili, že se máte krémem namazat i pod oblečení, asi by vás zajímalo proč. Důvod je jasný – sluneční záření oblečením krásně projde. A jelikož má průměrné triko ochranu srovnatelnou s faktorem SPF 7, spálit se můžete klidně i přes oblečení.

4. Peeling je váš kámoš. Pravidelná exfoliace zajistí, že pleť lépe absorbuje ochranné přípravky.

5. Když se opalujete někde u vody, kde je zábava, není divu, že se občas stane, že zapomenete aplikaci přípravku se SPF pravidelně opakovat. Nastavte si proto na mobilu upozornění každé dvě hodiny, které vám připomene, že je nejvyšší čas se znovu namazat. Protože na lahvičce krému propagovaná „celodenní ochrana“ je fakt jenom marketingové spojení.

6. Nešetřete na sobě. Množství krému, které dokáže pokrýt dostatečnou vrstvou celé tělo, se rovná minimálně jednomu velkému panáku.

7. Neopomíjejte namazat ani ty části těla, u kterých si myslíte, že se snad ani spálit nemohou jako rty, oči a uši. Co se týče aplikace na oblast očí a očních víček, šikovné je použít nikoliv klasický krém, ale pomádu na rty s ochranným faktorem. Dobře drží a oči nedráždí. A také nezapomínejte na hřbety rukou, jsou to totiž často první oblasti těla, kde se začínají tvořit stařecké skvrny. Určitě pravidelně natírejte i nárty, protože, a to nám můžete věřit, není moc horších věcí než pořádně spálený nárt.

8. Řídnou-li vám vlasy nebo máte dokonce pleš, pro pobyt na sluníčku si přibalte šátek či klobouk. V současnosti je dokonce můžete sehnat se „zabudovanou“ SPF ochranou. Nejen, že si kůži na hlavě nespálíte, ale ještě k tomu je takový pořádný klobouk za prvé hodně šik věc a za druhé dobrá prevence úpalu.

9. Přípravky, které jako ochranu proti slunečnímu záření používáte, by měly být vždy širokospektrální, což znamená, že na pleti blokují jak UVB paprsky, tak i UVA. A pokud se chystáte plavat nebo cvičit, určitě používejte voděodolné přípravky.

10. Po zimní sluneční „hibernaci“ začínejte se sluněním postupně. První den svou bledou pleť nevystavujte paprskům déle než půl hodiny. Mohli byste toho zanedlouho litovat. Zmiňovat milionkrát opakovanou mantru, že byste se měli vyhýbat pobytu na přímém slunci mezi 11. a 16. hodinou, snad už ani není třeba. Tak přejeme hezké opálené (a nespálené) léto!

Konec článku