Problémy s erekcí už vám nemusí kazit noci. Vyzkoušejte L-arginin

Problémy s erekcí už vám nemusí kazit noci. Vyzkoušejte L-arginin
Rubrika: Zaměřeno na muže 01.06.2018
tisk

Trpíte-li erektilní dysfunkcí, neboli hovorově vám život komplikují problémy s erekcí, pravděpodobně zvažujete, jakým směrem se v cestě za jejich odstraněním vydat. Vedle léků na erekci předepisovaných lékaři, především urology, se nabízí i volně prodejné doplňky stravy. Jejich hlavní účinnou složkou bývá L-arginin.

Problémy s erekcí trpí více než polovina mužů ve věku mezi 35 a 65 let, jak tvrdí průzkum společnosti STEM/MARK. Sexuální dysfunkce se ale nevyhýbají ani ženám, u mladších žen jí trpí asi jedna třetina, s rostoucím věkem se začíná vyrovnávat poměr mezi muži a ženami. L-arginin může být odpovědí na tyto komplikace, a to překvapivě jak pro muže, tak pro ženy.

L-arginin na erekci

L-arginin je jednou z aminokyselin, která utváří bílkoviny. V organismu se může také přeměnit na oxid dusný. Je to právě oxid dusný, který hraje ve snahách o zlepšení erekce jednu z hlavních rolí.

U mužů může erektilní dysfunkci spustit mnoho faktorů, od úzkostí či depresí, až po zdravotní komplikace symbolizované zhoršením krevního oběhu. Problémy s erekcí tedy nelze brát na lehkou váhu, mohou být známkou i vážného onemocnění.

Jak s tím souvisí oxid dusnatý? Vliv má přímo na krevní oběh, kdy napomáhá uvolnění a dilataci krevních cév a tepen, jimiž pak může lépe proudit krev bohatá na kyslík. Když se zlepší prokrvení a cirkulace krve v penisu, může díky tomu dojít také ke zlepšení problémů s erekcí.

Podobný efekt může mít i na ženské tělo

Sexuální dysfunkce u žen mají rysy ztráty libida, neschopnosti dosáhnout orgasmu a snížené citlivosti genitálu. Podle zjištění může L-arginin společně s dalšími aktivními látkami podporujícími prokrvení organismu, jako je ginkgo biloba a ženšen, právě tyto příznaky redukovat svým působením na krevní oběh.

Výsledkem je větší chuť na sex, lepší prožitky a konečně i snazší dosažení orgasmu. Společně se zaměřením na dostatečný příjem klíčových vitamínů a minerálů může navíc užívání L-argininu podpořit i plodnost.

Zdroje L-argininu

Aminokyselinu L-arginin si dokáže organismus sestavovat sám z jednotlivých peptidů. Při poranění, infekcích, ale i stresu může nicméně dojít k jeho vyčerpání a nedostatku, který může vyústit až v problémy sexuálního, ale i jiného zdravotního ražení. Pro vaše (nejen) sexuální zdraví je proto fajn si jeho příjem hlídat.

L-arginin se přirozeně vyskytuje v potravinách bohatých na bílkoviny. S mléčnými produkty, rybami, ořechy, libovým masem či luštěninami neuděláte chybu. Prospějete tak nejen svému partnerskému životu, ale i celému organismu. Jeho dostatečný příjem vám mohou zajistit také doplňky stravy s jeho obsahem.

L-arginin ve stravě

Do stravy jej ale zařazujte postupně, jeho přílišné množství může mít za následek bolesti břicha, průjmy a nadýmání. Propočítat jeho příjem ale není snadné, protože jej ve stravě vždy konzumujeme také s dalšími typy aminokyselin. Orientačně můžete jeho obsah v potravinách zjistit třeba v této tabulce.

Aby došlo ke zlepšení erektilní dysfunkce, ze stravy byste jej měli přijmout minimálně 5 gramů denně. Můžete si vyzkoušet zapisovat si během pár dní, co všechno sníte a podle toho vypočítat jeho příjem. Pokud se vám nedaří požadovaného množství dosáhnout, doplňte jeho obsah užíváním potravinových doplňků. 

Vedle pozitivního vlivu L-argininu na libido má ale tato aminokyselinu i řadu dalších zdravotních benefitů. Napomáhá budování svalů, posiluje obranyschopnost, normalizuje krevní tlak, zlepšuje paměť a stimulujete regeneraci a hojení zranění.

Kombinujte s antioxidanty 

Existuje i řada studií potvrzujících vliv L-argininu na kvalitu sexuálního života, respektive jeho nízkou hladinu a související výskyt erektilní dysfunkce. Pro lepší účinek se L-arginin v doplňcích stravy na erekci často kombinuje i s dalšími aktivními látkami, především antioxidanty!

Konec článku