Vápník

Minerál, který je v těle zodpovědný za řadu funkcí, je součástí zubů a kostí

Vápník patří mezi nejhojnější minerály v lidském těle. Většinu jej obsahují kosti a zuby, zbytek vápníku najdeme v nervových buňkách, tělesných tkáních, krvi a dalších tělních tekutinách.

Zuby a kosti v pořádku

Pro lidské tělo je obsah vápníku klíčový. Napomáhá vývoji a zachování zdravých zubů a kostí, jeho dostatek v průběhu života působí jako prevence osteoporózy.

Vápník organismu dále napomáhá srážlivosti krve, vysílání a přijímání nervových signálů, stahování a relaxaci svalů, uvolňování hormonů a dalších látek a také udržení normálního srdečního tepu.

Potřebujete horčík, fosfor a vitamín D

Vápník obsahuje mnoho potravin, mezi nejlepší zdroje se však řadí mléčné produkty. Mléko, jogurty, sýry či podmáslí obsahují vápník v takové formě, z níž je ho organismus schopen absorbovat. Kromě toho je mléko dobrým zdrojem fosforu a horčíku, které organismu napomáhají vápník správně využít. Stejně tak je pro správné využití vápníku nezbytný vitamín D.

Mezi další zdroje vápníku řadíme zelenou listovou zeleninu jako je brokolice, kapusta, brukev, řepa vodnice, pak choi či čínské zelí, mořské ryby jako losos a sardinky a různé ořechy a semínka (mandle, para ořechy, slunečnicová semínka…).