Nejezte tato jídla, vypadají vám po nich totiž vlasy

Nejezte tato jídla, vypadají vám po nich totiž vlasy
Rubrika: Péče o vlasy 17.08.2015
tisk

Na plešatění má vliv hodně faktorů. Jedním z nich je i strava. Jaká jídla bohaté kštici opravdu nesvědčí? Tady je seznam těch nejhorších. Spojení sice není 100% prokázané, ale i tak je dobré mít aspoň povědomí, ne?

Jednoduché karbohydráty

Rafinované karbohydráty jako různé buchty, koláče, sušenky a vlastně všechno možné z bílé mouky mají vysoký podíl cukru a nízký obsah vlákniny, což znamená, že veškeré živiny, které trávíte, jsou často přesměrovány, aby usnadnily trávení těchto obvykle nutričně velmi nevýživných jídel. Tím mohou vést nepřímo k vypadávání vlasů, protože o cukru je známo, že má schopnost potlačit zvládání stresu a stres je jedním z hlavních důvodů, proč vlasy vypadávají. Příklon ke komplexním karbohydrátům s větším množstvím vlákniny jako jsou například celozrnná mouka, luštěniny nebo banány podpoří trávení a zlepší schopnost organismu distribuovat živiny do krevního řečiště. Čímž máme samozřejmě na mysli zejména do vlasových folikul.

Smažené pokrmy

Konzumaci jídel s vysokým obsahem tuku, smažených pokrmů a jídel připravených na hydrogenovaných olejích bychom se obecně měli vyhýbat. Monosaturované a saturované tuky vedou ke zvýšení hladiny testosteronu, což zase může vést k zvýšení hladiny DHT, který stojí taktéž za vypadáváním vlasů zvaným androgenní alopecie.

Typy plešatění: Androgenní alopecie aneb striktně mužská záležitost. Nebo ne? Typy plešatění: Androgenní alopecie aneb striktně mužská záležitost. Nebo ne? Androgenní alopecie je zodpovědná za více 95% problémů, které muži řeší s plešatěním. Dámy tento problém naštěstí většinou řešit nemusí, ačkoliv se najdou (bohužel) i výjimky.

U hydrogenovaných olejů byla zase prokázána souvislost s potlačením vstřebávání esenciálních mastných kyselin, které jsou pro zdravé vlasy jedním ze základních prvků. Takže nejen, že tahle jídla vedou k cukrovce, obezitě a dalším „pěkným“ chorobám, ale ještě mohou negativně ovlivnit vaše vlasy!

Potraviny s umělými sladidly

Když se snažíte vyhnout potravinám s vysokým obsahem cukru, docela dobře možná sáhnete po něčem s nálepkou „bez cukru“. Jenže u těchto potravin je to skoro stejné jako u smažených. Podle zjištění vědců umělé sladidlo aspartman může vést k vypadávání vlasů a jejich řídnutí (kromě dalších „sympaťáren“ jako artritida, nadmutost nebo impotence).

Potravinová aditiva

Zvýšená poptávka po organických a bio potravinách není bez příčiny. Vypadávání vlasů mohou spustit také jisté přísady do potravin jako třeba barvivo karamel, které bývá zpracováno s leptajícími chemikáliemi, sulfity nebo čpavkem. Ale i přírodní aditiva mohou být spjata s vypadáváním vlasů. Zejména jsou to extrakt z košenily nebo karmínové barvivo – barviva ze suchého hmyzu, které se využívají v ovocných nápojích, sladkostech, jogurtech a dalších.

Růst, respektive vypadávání vlasů, ale ovlivní i jen obyčejná „blbá“ strava. Při nedostatku živin vyživuje lidský organismus jako první životně důležité orgány a výživa vlasů je až na posledním místě.

Hromada para ořechů

Nejen nedostatek různých prvků důležitých pro fungování organismu může být zodpovědný za vypadávání vlasů. Může to být i jejich přebytek! Selen patří mezi mikrominerál. Naše tělo ho sice potřebuje, nicméně jen v malých dávkách (ty by měly činit zhruba 55 mikrogramů denně pro dospělého člověka). V případě příliš vysokého obsahu selenu v krvi se může objevit selenóza, otrava selenem. A právě ta vede k vypadávání vlasů. Selen najdeme v tuňáku, hovězím a krůtím mase, rýži a chlebu, jedná se však o zanedbatelné množství. Nejvíc selenu mají para ořechy. V hrsti para ořechů (cca 30 gramů) najdete hned 544 mikrogramů! Pokud si tedy večer pochutnáváte u televize na para ořeších a divíte se, proč vám padají vlasy, tady je možná odpověď.

Konec článku