10 jídel, která si dejte k obědu, abyste měli krásné a zdravé vlasy

10 jídel, která si dejte k obědu, abyste měli krásné a zdravé vlasy
Rubrika: Péče o vlasy 31.03.2016
tisk

Losos pro zářivé vlasy, jogurt pro jejich růst a maso proti padání vlasů… Některé potraviny a živiny mají na vlasy zkrátka přímo magický vliv.

1. Losos pro zářivé vlasy

Ryby jako losos, sardinky a makrely jsou přímo nacpané zdravými omega-3 mastnými kyselinami. Tělu je musíme dodat jídlem, protože je nedokáže samo syntetizovat. Napomáhají organismus chránit před nemocemi, ale to by bylo na jiné povídání. Pro nás je důležité, že podporují růst vlasů, a zejména jejich hustotu a hydrataci. Budou krásně lesklé a zářivé!

2. Řecký jogurt pro lepší kvalitu vlasů

Hustý řecký jogurt je plný bílkovin (a přitom neobsahuje skoro žádný tuk, takže se nebojte tloustnutí), které jsou stavebním kamenem vašich krásných loken. Kromě toho podporuje řecký jogurt díky obsahu kyseliny pantotenové cirkulaci krve, a tím pádem prokrvení vlasové části hlavy. To vede k lepšímu zásobení živinami a podpoře růstu vlasů. Vitamín B5, jak se jinak kyselina pantotenová nazývá, působí pozitivně také proti řídnutí a vypadávání vlasů. Vitamín B5 působí na pleť i vlasy i při aplikaci navenek, je proto součástí mnoho produktů péče o vlasy i o pleť.

Všechny důležité živiny vlasům dodá také doplněk stravy BEAUTIFUL HAIR by Brandeis Clinic!

BEAUTIFUL HAIR by Brandeis Clinic BEAUTIFUL HAIR by Brandeis Clinic Padají vám vlasy nebo se vám vaše kštice zdá unavená a jakoby bez života? Na vině může být nedostatek některých vitamínů a minerálů. Vyzkoušejte unikátní doplněk BEAUTIFUL HAIR By Brandeis Clinic.

3. Špenát proti křehkým vlasům

Stejně jako většina tmavě zelené listové zeleniny je i špenát plný skvělých živin. Obsahuje velké množství vitamínu A, železa, beta-karotenu, kyseliny listové a vitamínu C. Společně tyto živiny podporují zdraví vlasové části hlavy i vlasů. Udržují vlasy dostatečně hydratované, takže se nelámou a netřepí. A občas můžete špenát prostřídat s kapustou, to je totiž také vitamínová bomba!

4. Guava (kvajáva) proti lámání vlasů

Toto tropické ovoce ne přímo natřískané vitamínem C, který chrání vlasy před lámáním. Jedna porce guavy obsahuje úžasných 377 miligramů vitamínu C, což je čtyřnásobek denní dávky. Takže nejen, že budete mít krásné vlasy, ale ochrání vás i před chřipkou!

5. Luštěniny proti padání vlasů

Nadměrného vypadávání vlasů se zbavíte konzumací potravin, které jsou bohaté na železo. Kromě masa se mezi nejlepší zdroje železa řadí sójové boby a luštěniny celkově.

6. Libové kuřecí pro plnost účesu

Nemáte-li ve stravě dostatek bílkovin, vlasy nerostou. Od momentu, kdy skončí růstová fáze, a vlasy vypadají, můžete dokonce zaznamenat řídnutí vlasů. Vybírejte si spíš libové maso (krůtí, kuřecí), které má méně saturovaných tuků než například vepřové.

7. Sladké brambory proti matnému vzhledu vlasů

Suchých vlasů bez lesku vás zbaví sladké brambory. Jsou totiž plné antioxidantu beta-karotenu. V těle se pak syntézou z beta-karotenu stane vitamín A, který chrání vlasy před vysušením a matným, nezdravým vzhledem. Aktivuje také žlázy ve vlasové části hlavy, které stimulují produkci mazu, který vlasy chrání před nadměrným vysycháním.

8. Skořici pro zlepšení cirkulace krve

Dopřejte si skořici do své ranní kávy, ovesných vloček nebo klidně na toast. Nejen, že zlepší chuť takřka jakéhokoliv jídla (indická kuchyně je používáním skořice přímo proslavená), ale hlavně podporuje krevní oběh. Díky tomu budou vlasové folikuly zásobené kyslíkem a živinami, a vlasové vlákno tím pádem lépe vyživené a zdravé.

9. Vejce pro růst vlasů

Konzumací vajíček pokryjete jak potřeby bílkovin, tak železa, stejně jako biotinu, který podporuje růst vlasů. Jeho nedostatek naopak vede k vypadávání vlasů a třepení nehtů. Takže pokud chcete kvalitní vlasy a nehty, dopřejte si vejce denně!

10. Ústřice pro objem vlasů

Ústřice jsou velmi bohaté na zinek. Je-li ho ve stravě nedostatek, můžete začít pociťovat zvýšené padání vlasů, a dokonce řas! Buňky, které budují vlasy, jsou totiž na příjmu zinku přímo závislé.

Konec článku