Jak vypadat mladě? Zkuste to tentokrát přes stravu

Jak vypadat mladě? Zkuste to tentokrát přes stravu
Rubrika: Omlazení pleti 01.10.2015
tisk

Některá jídla totiž vyloženě podporují mladistvý vzhled pleti. Vybrali jsme několik nejfunkčnějších (asi nemusíme zdůrazňovat, že nejlépe je konzumovat je v biokvalitě), které napomáhají přírodní detoxikaci organismu, přičemž zároveň dodávají základní živiny potřebné k tomu, aby pleť prospívala.

Živočišné omega-3-tuky

Omega-3-tuky napomáhají správnému metabolismu lipidů v pleti a působí jako prevence dehydratace buněk. Buňky kůže proto zůstávají silné a plné vláhy a na pleti se neobjevují vrásky a jemné linky. Naopak, již přítomné jemné linky se vyrovnávají.

Omega-3-tuky jsou ty, které vám i v lednici zůstanou stále kapalné.

Nedostatek mastných kyselin se může projevit mnoha různými způsoby. Mezi nejběžnější patří problémy s pletí jako ekzém nebo popraskané paty. Omega-3-tuky mají také protizánětlivé účinky, dokáží proto zklidnit podráždění pleti. Ideálním zdrojem těchto tuků jsou sardinky, ančovičky a vlastně všechny tučné mořské ryby. Anebo klasický rybí olej!

YOUNG 4 EVER by Brandeis Clinic (Expirace 30. 6. 2019) YOUNG 4 EVER by Brandeis Clinic (Expirace 30. 6. 2019) Obsahuje 9 látek s antioxidačním účinkem, které přispívají k zpomalení stárnutí buněk, tkání i celého organismu. (Expirace 30. 6. 2019)

Zelenina

Ideálně čerstvá, organická a lokální! Čerstvá zeleninová šťáva je pro pleť jako elixír. Vaše pleť a celý organismus z ní dostane obří dávku vitamínů. Vhodné je konzumovat zeleninu bohatou na vitamíny C, A a B-komplex. Ty podporují cirkulaci krve v těle a přivádí tak do buněk kůže kyslík. A okysličená pleť rovná se mladistvě vypadající pleť. Dopřávejte si také dostatek mrkve. Vysoký obsah vitamínu A nejen podporuje ostříží zrak, ale také brání dehydrataci pleti, což opět vede k vyrovnání jemných linek. Je skvělým pomocníkem v boji proti akné, protože napomáhá detoxikaci jater.

Fermentovaná jídla

Ještě lepší než zelenina je fermetovaná zelenina. Obsahuje totiž ty samé živiny, ale navíc ji bakterie přemění doslova na superpotravinu, která podporuje vznik přátelských bakterií ve střevě a napomáhá trávení. Tyto střevní bakterie vysílají signály do celého těla a dokonce reagují i s organismy v pokožce. Studie prokazují vliv probiotik na redukci kožních ekzémů a dalších obtíží. Co je ale ještě důležitější, konzumace probiotik působí jako prevence dehydratace a podporuje v pleti tvorbu kolagenu. Což, jak dobře víme, vede k pevné a vypnuté pleti bez vrásek a jemných linek. Takže připíjíme na zdraví kefírem!

Pokrmy s obsahem sóji

Tofu a další pokrmy ze sóji jako fazolky edamame nebo sójové mléko napomáhají zachování kolagenu v pleti díky svému vysokému obsahu isoflavonoidů. Studie publikovaná v Žurnálu Americké vysoké školy pro výživu popisuje vliv isoflavonoidů na vznik vrásek. Myši, které dostávaly stravu bohatou na isoflavonoidy a byly vystaveny ultrafialovému záření, měly méně vrásek a vyhlazenější kůži než myši, které byly pouze vystaveny UV záření, ale již nedostávaly isoflavonoidy. Vědci věří, že jsou to právě isoflavonoidy, které brání rozpadu kolagenu v pleti.

Kakao

Jakkoliv se říká, že čokoláda zhoršuje akné, určitě to neplatí pro všechny typy čokolád. Zejména ty s vysokým obsahem kakaa mohou pleti naopak pomoci! Kakao obsahuje flavonoid epikatechin (obsahuje ho i čaj a červené víno), který zvyšuje prokrvení pleti, přičemž dochází k jejímu výraznějšímu zásobení kyslíkem a vitamíny, což jsou opět faktory, které určují zdraví pokožky.

Libové hovězí

I pořádná flákota může vaší pleti udělat dobře. Třeba taková svíčková je skvělým zdrojem vysoce kvalitních bílkovin. A kvalitní bílkoviny napomáhají budování kolagenu v pleti. Dopřejte si 50 – 100 gramů libového hovězího masa dvakrát až třikrát týdně a uvidíte, jak se vaše pleť vypne. Zdrojů kvalitních bílkovin je kromě hovězího mnohem více, třeba kuřecí, vejce, fazolky či ryby. Ty si dopřejte v ostatní dny.

Konec článku