17 nejhorších zvyků při péči o pleť

17 nejhorších zvyků při péči o pleť
Rubrika: Omlazení pleti 16.05.2012
tisk

Tak dámy, přiznejte se. Kolik špatných zvyků při péči o svou pleť se týká také vás? Poradíme vám, čemu se vyhnout...

1) Zanedbání ochrany proti slunci
Nejlepší způsob jak předejít vrásčité, beztvaré a skvrnité pokožky je používání krému na opalování, minimálně s faktorem 30. Výrobky s Mexorylem a Helioplexem nabízí nejdelší ochranu. Polévkovou lžíci krému použijte na obličej a menší skleničku krému na tělo. Ve všední dny se mažte vždy krátce před odchodem ven a při delším pobytu na slunci každé 2 hodiny. Vězte, že nebudete litovat.
 
2) Kouření
Potřebujete další důvod, proč přestat? Tady je. Kouřením nepoškozujete jen své zdraví, ale podporujete tím vznik velmi hlubokých vrásek. Každých 10 let kouření vám navíc přičte ještě 2,5 roku na vráskách.
 
3) Příliš mnoho alkoholu
Nechceme vám odepírat zábavu. Vždy si můžete dát nějakou tu sklenku. Ale pokud pijete více, než jeden drink denně, vaše pleť opravdu trpí. Alkohol zvyšuje výskyt zánětlivých látek v krvi, díky kterým dochází k povadlosti kůže.
 
4) Používání nevhodných produktů
Používání produktů nevhodných pro vaši pleť je velmi častý problém. Pro mastnou pleť používejte čistící produkt se salicylovou kyselinou. Pro citlivou pleť používejte čistící mléka a neparfémované hydratační výrobky. Proti vráskám vyhledávejte přípravky s obsahem kyseliny hyaluronové a bambuckým máslem.
 
5) Ignorování krku a hrudníku
Péče o pleť nekončí na bradě. Oblast krku a dekoltu je téměř vždy vystavována a přesto jen zřídka dostává potřebnou hydrataci a ochranu proti slunci. Kůže je zde také jemná a zranitelná. Napravte to snadno. Používejte i zde vaše sérum, krém na obličej, opalovací krém a nebo i peeling.
 
6) Zanedbání návštěv u dermatologa
Každý potřebuje prohlédnout od svého dermatologa minimálně jednou za rok. Ať už se jedná o znaménka, či prohlédnutí méně viditelných míst na těle – pokožka hlavy, chodidla, oblast nehtů. I když vaše znaménka prošla kontrolou, prohlížejte se i sama alespoň jednou za měsíc.
 
7) Používání špinavých štěstců na make-up
Při používání špinavých štětců dochází k ucpávání pórů a bakteriálním infekcím. Jednou za tři týdny byste měli jemným šamponem vyčistit všechny štětce, které na pleť používáte.
 
8) Dlouhé telefonování
Při dlouhém styku telefonu a kůže může dojít ke vzniku pupínků, ať už je telefon čistý nebo ne. Pokud rádi slouze telefonujete, možná byste měli zvážit headset.
 
9) Přespříliš silný peeling
Zpočátku vám to může být příjemné a opravdu dojde k odstranění mastnoty kůže, příp. pupínků, ale vaší kůži tak drsné zacházení neprospívá. Doporučujeme používat jemnější peeling a to maximálně 3x týdně.
 
10) Ponocování
Nedostatek spánku způsobuje stres a ten zhoršuje kvalitu kůže. Vzniká akné, ekzémy a dokonce i lupénka. Spánek je také čas, kdy se regeneruje celé vaše tělo a přerušením tohoto procesu zpomalíte obnovu kožních buněk. To se může zpočátku projevit jemným zažloutnutím kůže.
 
11) Špatná hygiena před spaním
Nenechte svou kůži trpět v make-upu, ve kterém se přes den nahromadila spousta mastnoty a škodlivin. Obzvlášť, pokud jste náchylnější k akné. Vaše tělo při spánku zvšuje teplotu a kůže absorbuje více látek. Nechte ji tedy v noci absorbovat jen to nejlepší.
 
12) Nezdravá strava
Dříve se tvrdilo, že strava na pleť nemá žádný vliv. Nesmysl. Potraviny s vysokým glykemickým indexem zvyšují hladinu cukru v krvi, vyvolá vlnu inzulínu a ten stimuluje vznik olejů, které produkují hormony zvané androgeny a vznikají nežádoucí pupínky. Dejte si raději arašídové máslo, ořechy nebo avokádo, čímž získáte pouze zdravé tuky a dopřejete živiny vašim vlasům.
 
13) Zanedbání očí
Nejen, že je pokožka kolem očí tenčí, ale také velmi ztranitelná. Za prvé – oči si nemněte, protože riskujete popraskání malých cévek, což vede ke ztmavení a zmatnění kůže. Pak se vždy ujistěte, že používáte vhodný krém na oční okolí. Pokud je na vás retinol příliš silný, používejte přípravky s peptidy, případně produkty se zinkem, který také podporuje produkci elastinu.
 
14) Vymačkávání pupínků
Je to lákavé, ale vymačkávání pupínků jen zanáší bakterie hloubějí do pórů, což vyvolá zánět, infekci a nebo zjizvení. Mimo jiné se tím také prodlouží životnost pupínku a to klidně o týden, či o dva. Při čištění dbejte na to, abyste nepoužívali přípravěk s výskytem benzoyl peroxidu silnějším než 2,5%. Používejte retin-A či jiné osvědčené výrobky na akné.
 
15) Málo pohybu
Nejen, že vám pohyb zvedne náladu, ale zároveň se vám lépe bude prokrvovat kůže, což způsobuje její zdravý vzhled. Je také prokázáno, že dochází k celkovému uvolnění, což pleti také prospívá. Ovšem ihned po tréninku nezapomeňte pleť očistit.
 
16) Opalování
Všichni víme, že není zdravé. Kůže při opalování produkuje barvivo, které zatemňuje buňky. Každá změna pigmentu z UVA a UVB záření způsobuje předčasné stárnutí a zvyšuje pravděpodobnost vzniku rakoviny kůže. Buďte opatrní a před vstupem na slunce používejte vždy opalovací krém s faktorem 30 a více. A jedno důležité doporučení: Nikdy, nikdy nechoďte do solária.
 
17) Kombinace produktů
Je potřeba si uvědomit, že spousta výrobků není kompatibilních s těmi ostatními. Účinné látky jednoho produktu mohou narušit látky toho druhého. V horším případě může dojít k poškození pleti. Stává se tak, když se snažíte léčit dva různé problémy pleti a kombinujete produkty. Největšími viníky jsou: retinol, kyselina glykolová, vitamín C a benzoyl peroxid. Zabraňte jejich vrstvení, nebo se alespoň pokuste používat tyto výrobky v různou denní dobu. 
Konec článku