15 tipů na omlazení pleti

15 tipů na omlazení pleti

Kdo by nechtěl vypadat mladší, než ve skutečnosti je? Představujeme vám 15 ověřených tipů, s nimiž bude omlazení hračka!

1. Vykašlete se na cukr

Pokud jste stále nepodlehli sugar-free šílenství a důvodem pro vás není ani tak zdraví (nadměrný příjem cukru je prekurzorem obezity, diabetu a srdečně-cévních onemocnění), možná pro vás bude důvodem vaše pleť a její mladistvý vzhled.

Vyšší příjem cukrů (glukóza) ve stravě je zodpovědný nárůst tvorby koncových produktů pokročilé glykace, tzv. AGE. Při glykaci dochází k navázání molekuly cukru na jinou molekulu, typicky bílkovinu, jejíž vlastnosti může změnit. Negativně tak může ovlivnit například kolagen či elastin v kůži a zapříčinit stárnutí pleti.

Proti produktům pokročilé glykace působí denní hydratační krém Hydr8 Day 360 SPF 30, který pleť chrání před UV paprsky, ale působí i proti jejímu stárnutí.

Hydr8™ Day 360 SPF 30 Hydr8™ Day 360 SPF 30 Potřebujete hydratovat pokožku a zároveň redukovat vrásky? Rádi byste pleť chránili před slunečními paprsky? Tento bohatý revitalizační denní krém poskytuje komplexní anti-ageing a hydratační řešení pro zralou a normální až suchou pleť. Navíc obsahuje SPF 30, takže pokožku chrání před UV zářením.

2. Místo něj si dejte bílkoviny a „zdravé tuky“

Ženy by měly denně konzumovat kolem 50 gramů bílkovin, tato spotřeba narůstá v případě těhotenství, kojení nebo aktivního životního stylu (přesné množství zjistíte snadno z různých online kalkulaček pro výpočet příjmu jednotlivých živin). Díky dostatečnému příjmu bílkovin nebudete mít hlad, což vám může dopomoci shodit nadbytečná kila či si zachovat štíhlou postavu.

Bílkoviny navíc napomáhají budovat a zachovávat svalovou hmotu, k jejímuž úbytku dochází stárnutím organismu, a jsou důležité pro zdravý vzhled vlasů.

Neméně důležitá je konzumace omega-3 mastných kyselin. Vedle toho, že organismu napomáhají vstřebávat některé životně důležité vitamíny, snižuje jejich dostatečný příjem riziko kardiovaskulárních onemocnění. Podporují také zdraví pleti a působí proti zánětlivým onemocněním jako akné či lupénka.

3. Zahoďte brčko

Nejen, že plastová brčka škodí životnímu prostředí, které zatěžuje přemíra jednorázových plastů, ale nejsou vhodná ani pro váš mladistvý vzhled. Pokud totiž brčkem sajete drinky pravidelně, mohou být příčinou vrásek kolem úst. Při sání tekutiny dochází ke kontrakcím obličejových svalů v oblasti nad horním rtem, kde se mohou začít časem objevovat jemné linky. Čím více svaly používáte, tím viditelnější se vrásky stanou.

4. Nekuřte

Podobné jako s plastovými brčky je to i s cigaretami. Také během kouření totiž pohybováním rtů nahráváte vzniku jemných vrásek nad horním rtem.

To je ovšem jen jedna rovina problému zvaného kouření, které se podílí na předčasném stárnutí pleti, vzniku vrásek a nehezkým odstínem zabarvuje zuby, což opticky opět přidává na věku. Kouření působí vazokonstrikčně, dochází při něm ke stahování cév a zhoršení cirkulace krve. Pleť je v důsledku toho méně vyživená, unavená a viditelně starší.

5. Dejte si antioxidanty

Antioxidanty napomáhají ochraně pleti a celého organismu před volnými radikály, které se formují vlivem vnějšího i tělesného prostředí. Na vině může být znečištění, ultrafialové záření, ale i stres, zkrátka se jim nevyhnete. Na buňky v pleti působí destruktivně, antioxidanty jim naopak brání, aby poškozovaly kolagen a elastin.

Kde je získat? Stravou bohatou na ovoce a zeleninu, které jsou jimi doslove nabité. Nebo se můžete spolehnout na doplňky stravy, které vašemu organismu dodají i řadu důležitých živin.

Antioxidaci organismu zajistí doplněk stravy určený přímo pro boj s volnými radikály ANTI-OX by Brandeis Clinic s obsahem silných antioxidantů vitamínu C a pycnogenolu.

ANTI-OX By Brandeis Clinic ANTI-OX By Brandeis Clinic Zpomalte stárnutí organismu a chraňte se před degenerativními onemocněními s unikátním doplňkem stravy z produkce přední kliniky Brandeis Clinic. Využijte síly antioxidantů vitamínu C a pycnogenolu, extraktu z borovice přímořské.

Antioxidanty byste si měli dopřát také v produktech péče o pleť. Vybírejte mezi vitamínovými séry, antioxidačními gely či antioxidanty nabitými krémy. Zkuste třeba sérum s vitamínem C C-Tetra!

Super antioxidační sérum C-Tetra® Super antioxidační sérum C-Tetra® Sérum s vitamínem C působí proti viditelným známkám stárnutí pleti, ale zároveň ji chrání proti negativním účinkům slunečního záření. Redukuje zarudnutí pleti, sjednocuje její barevný tón a zlepšuje její strukturu. Ochrana a omlazení, to jsou dvě hesla tohoto séra.

6. Sáhněte po kvašeném

Už asi víte, že kysané zelí, korejské kim chi, tempeh či další potraviny bohaté na probiotika jsou balzám pro vaše střevo a střevní mikroflóru. Jejich konzumace je ale vhodná i coby anti-aging. Působí antioxidačně a protizánětlivě, díky čemuž napomáhají zachování elastinu a kolagenních vláken v kůži.

Probiotika a prebiotika jsou ale také vhodnou složkou produktů péče, kterou zjemňují, rozjasňují a zklidňují. Jestli se tu a tam potýkáte s akné v dospělosti, pak jsou probiotika win-win.

7. Pozor na to, jak spíte

Spíte vždy na tom samém boku? V tom případě byste s tím měli něco udělat! Na tváři, na které pravidelně ležíte, se totiž vlivem tlaku mohou začít formovat jemné linky a vrásky. Než střídat boky, na kterých ležíte, je lepší ležet přímo na zádech. Preventivně tak budete působit proti vráskám, ulevíte krku, vyrovnáte záda a tato poloha je dokonce výhodná jako prevence povolení kůže v oblasti poprsí.

Nevěříte, že vám spaní na boku může přidělat vrásky? Přečtěte si náš článek o překvapivých příčinách vrásek!

Nespěte na jednom boku. Budete mít vrásky! Nespěte na jednom boku. Budete mít vrásky! Vážně, opakovaný spánek na tom samém boku je živnou půdou pro vznik mimických vrásek! Přečtěte si ještě 5 dalších faktů, které jste o vráskách nevěděli.

Pokud se nedokážete spaní na břiše či na boku vzdát, pak si pořiďte alespoň saténové povlečení. To je vůči pleti jemnější než bavlněné či polyesterové a obličej na něm jemně spočine.

8. Zařaďte pravidelný pohyb

Cvičení vám podaří udržet si či získat optimální tělesnou váhu a zlepší kondičku, vedle toho také pravidelná fyzická aktivita působí preventivně proti některým typům onemocnění, například kardiovaskulární soustavy.

Díky pravidelnému cvičení se budete cítit, a tím pádem i vypadat lépe. A spokojenost sám se sebou, to je nejlepší anti-aging prostředek. Protože cvičení navyšuje průtok krve kůží, napomáhá ji vyživovat a dodává jí mladistvý lesk a záři.

9. Zbavte se stresu

Stres zdaleka neovlivňuje jen psychické zdraví. Hormony, které jsou při stresu vyplavovány, mohou způsobovat předčasné stárnutí organismu. Negativní účinek stresu se projevuje již na úrovni buněk! Hovoří o tom například tato studie. Stres má podle ní význačný účinek na organismus a tělesné systémy a urychluje jejich biologické stárnutí.

Abyste zamezili předčasnému stárnutí, zaměřte se na to, jak stres ze svého života alespoň z částečné míry vyloučit. Docílit toho můžete řadou přístupů, například jógou, meditací nebo pravidelným cvičením.

10. Vsaďte na exfoliaci, ale provádějte ji správně.

Princip exfoliace je jednoduchý – mechanicky či chemicky odloučit z povrchu kůže odumřelé kožní buňky a odhalit vyhlazenou pleť bez nedostatků. Je nicméně důležité exfoliaci podporovat či provádět správně a nepřehánět to s ní, a to ani s frekvencí exfoliace, ani se silou, jakou ji provádíte.

Jak často je příliš často?

Nepodstupujete exfoliaci či peeling až příliš často? Nepodstupujete exfoliaci či peeling až příliš často? Exfoliace čili jinými slovy peeling dokáže pro pleť udělat mnoho dobrého. Zpevňuje, vyhlazuje a zlepšuje jak vzhled, tak to, jak se "ve své kůži cítíte". Právě kvůli těmto skvělým výsledkům se však mnohé ženy i muži uchylují k exfoliaci častěji, než odborníci a výrobci doporučují a než je pro pleť zdravé.

11. Spolehněte se na retinol

Kdybychom měli ze všech anti-aging látek vypíchnout jedinou, byl by to určitě retinol. Tento derivát vitamínu A urychluje obnovu kožních buněk, čímž stimuluje omlazení kůže. Při topické aplikace také navyšuje produkci kolagenu, což vede ke zpevnění pleti a jejímu vypnutí.

Pokud jste ovšem dosud retinol nepoužívali, měli byste s jeho aplikací začínat postupně a průběžně navyšovat jak frekvenci nanášení, tak koncentraci.

Vitamínové sérum Retinol 3 TR Vitamínové sérum Retinol 3 TR Zredukujte jemné vrásky a rozjasněte svoji pleť, zatímco si v noci budete užívat spánku! Vitamínové sérum s obsahem Retinolu a Tokoferolu vám v tom bude skvělým spojencem. Jeho účinnost a oblibu dokazuje i to, že ve Velké Británii vyhrál Silver Aesthetic Award (stříbrné místo) za nejlépe prodávaný maloobchodní produkt. Pojďte „do něj“ taky!

12. A také na opalovací krém

Jedním z nejlepších způsobů, jak podpořit omlazení pleti, je každodenní používání opalovacího krému nebo jiného produktu s širokospektrální ochranou. UV paprsky prostupují totiž i přes mraky a pleť mohou poškozovat hned několika způsoby.

Po expozici UV záření se v pleti formují volné radikály, které stimulují rozklad kolagenních vláken. Navíc sluneční záření navyšuje aktivitu pigmentových buněk, což má za následek vznik hyperpigmentace, která opticky zestaršuje až o dvacet let. Nezapomínejte na to, že paprsky z UVB spektra prochází sklem.

13. Starejte se také o ruce

Ruce máme tendenci v péči tak trochu zanedbávat. Přitom právě na nich se často jako první objeví tzv. stařecké skvrny, jedna z forem nadměrné pigmentace.

Ruce mohou totiž stárnout rychleji než obličej. Používejte proto i na ruce krém s širokospektrální ochranou, která vzniku nadměrné pigmentace zabrání. Na noc jim věnujte ještě další péči sestávající z oblíbeného anti-aging produktu, který používáte na obličej. Na rukou nešetřete!

Hydr8 B5 krém na ruce, SPF 25 Hydr8 B5 krém na ruce, SPF 25 Bohatý hydratační krém na ruce, který obnovuje vláčnost a elasticitu kůže na rukou a kůžičky u nehtů. Rychle se vstřebává, nezanechává mastný pocit. Jedná se o jedinečný krém, který chrání kůži před škodlivinami vnějšího okolí, jako je poškození slunečními paprsky nebo znečištění z ovzduší.

14. Šetřit byste neměli ani v oblasti krku a dekoltu

Vedle rukou neopomíjejte ani dekolt a krk, protože i tuto lokalitu může poškodit přemíra slunečního záření a postihnout předčasné stárnutí pleti. Objevit se může nadměrná pigmentace, pihy, ale také vrásky, hypopigmentace a povolená pleť.

Jak o pleť pečovat? Spolehněte se na hydrataci, sílu retinolu a v případě nadměrné pigmentace sáhněte po zesvětlujícím séru. Samozřejmostí by měla být ochrana proti UV záření.

15. Bacha na textovky

Opakované pohyby utváří vrásky, to není žádná novinka. V případě neustálého psaní textovek či koukání do mobilu se mohou utvořit vrásky a jemné linky na krku.

Mobil byste proto měli držet spíše ve výši očí a zachovávat si správný postoj. Poděkuje vám nejen váš krk, ale především páteř!

V souvislosti s rozšířením chytrých telefonů se totiž rozšiřuje i nešvar zvaný „text neck“, doslova textovkový krk. Jedná se o syndrom poškození páteře, který se projevuje tuhnutím či lehkou bolestivostí krční páteře poté, co dlouho sledujete displej mobilního telefonu – jak jinak než s předkloněnou hlavou.

Tento nevyvážený postoj nerovnoměrně zatěžuje přední a zadní stranu krku, což může způsobit posun meziobratlových plotének dozadu a zvyšuje riziko jejich vyhřeznutí. V této poloze jsou také napínány svaly na zadní straně krku, což vede k jejich namáhání a bolesti. Takže až budete zase „scrollovat newsfeedem", co je nového, zamyslete se, jestli si náhodou nezaděláváte na „text neck“.